fredag 6 augusti 2010

Inte på topp! Tors-fre





Tors, jag var inte på topp men blev ett dressyrpass i paddocken. Pigghäst. Travade på bra, red på raktbett gick okej. Var lite vingligt och ostyrt. Galopperade lite fortfarande svårt när man inte rider ut. Skrittade själv en stund, Pippi försvann från paddocken då blev han stressad. Var "borta" under ridningen höll mest koll på Pippi. Jobbig häst...

Idag skrittade vi fram ute i skogen. Red på hackamoret ute i kohagen tillsammans med Pippi och Elina. Gick jätte bra ibörjan gick i form i traven och hade med sig bakbenen och var pigg. Super kul. Provade galopp vilket gick sådär blev något steg. Sur vid galoppen mot slutet och sparkade. Borta idag med höll koll på Pippi igen... sen försvann Pippi då blev han tokig... skrittade runt men han var lite stressad men slappnade ändå av.. jag tappade tålamodet på han blev skit sur.. sen stannade vi vid grinden och ville att han skulle stå still så jag kunde hoppa av. Men Killen stegrade och höll på hela tiden.. var skit trött på honom. Gick över en hela tiden också... blev ännu tröttare på han!

Väl inne i stallet fortfarande likadan och vid duschningen bara gick på en... Slängde bara ut han i hagen direkt var så irriterad på han. Jobbigt när han hela tiden tror att han kan få som han vill eftersom han alltid fått det förut. Ännu jobbigare att jag inte vet vad jag ska göra... jag skulle behöva hjälp av någon! Orkar inte det här längre. Blir markarbete massormassormassor nu sen uteritter och ja ibland turer där jag får pressa han. Mitt tålamod och motivation är inte på topp nu. Vi måste börja om från början, bli vänner igen. Inte lätt med en omotiverad häst, men jag måste ändra mig kunde gjort det här mycket mer annorlunda. Men var inte på topp själv. Vi ska jobba på det här, hoppas vi finner tillbaks till varandra och kan utveckla vårat band ännu mer med även lite ridning. :)
Förlåt Killen, gillar dig allfall<3 Fast vi inte riktigt går ihop..

Imorgon blir det uteritt med Frida och vi ska galoppträna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar