måndag 23 augusti 2010

Inte skrivit på ett bra tag..
Nu kommer jag inte ha alls ha samma tid tyvärr med Lus då skolan börjar.

Jag och Lucifer hade två toppen veckor då allt gick så bra. Galoppfattningarna satt, arbetet på marken gick toppen,trav/skritt i form, ridningen gick toppen och vi hoppade för första gången vilket också gick toppen.




Men kanske gick det lite för bra? Ja, för nu är vi nere i en riktig "svacka". Lucifer har kommit på att han är stört,bäst och vackarst! Från att vara en undergiven häst som alltid gått lågt med huvudet, sträcker han nu lite extra på sig hela tiden och går med hög hals. Vilket inte alls är bra, han blir dominant och tror han kan köra över en. Han sparkar massor vid ridningen, galoppfattningar kan jag glömma, kan glömma att han följer mig löst in från hagen eller ha han löst överhuvdtaget. Nu kommer han inte ens fram frivilligt. Jätte dominant i markarbetet, ingen kontroll bara rakt över mig. Så ja.. mitt tålamod håller inte heller i alla lägen.
Måste bli ordning får helt enkelt vänta ut honom och jobbajobba massor från marken!

Hoppas det blir bättre snart, gillar inte att ha den kaxiga hästen vill ha den ödmjuka tillbaka..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar