söndag 1 augusti 2010

Veckan

Har inte skrivit på en vecka..
Men i sönd var vi på AR kurs i Sala, vilket var jätte kul och lärorikt så nu ska vi dra igång med AR på riktigt snart och ha kurs för Lina som höll i den.
Luse fick vila.

I månd tog vi ett pass på banan. Jobbade löst, att han skulle komma till mig- stanna hos mig. Vilket han gjorde och han följde mig hela tiden när jag sprang travade han. Måste jobba på att jag ska kunna ändra zonläge och ha han med mig fortfarande. Klarade även att backa när jag stog bakom, och flytta - fram/bak del. Satt sen upp och målet var att bara ha kul och han skulle vara glad. Gick super, hoppade upp några gånger sen fick han gå vart han ville. Jobbade styrning vilket är svårt. Travade, sur första gången men sen var det okej. Jätte mysig stund med Pojken, kom varandra riktigt nära och lyssnade bra.

Sen iväg till Ullared inhandlat mycket grejor!

Ut till stallet i torsd. Regnväder hela dagen, Pojken vilade. Veterinären kom ut sen för att fixa tänder. Han stog inne 1 tim innan, inget han gillade alls kunde inte ta det lugnt. Box är inget för han! Lus blev drogad vilket tog ett tag eftersom han inte riktigt kunde slappna av utan tyckte allt var så kul och spännande. Tog till slut, kollade tänder hittade inget fel men raspade lite allafall. Vaccinerade också mot hästinfluensa och stelkramp. Tydligen rädd för att bli stucken så som tur va var han ju redan nerdrogad. Tog ett bra tag för Killen att vakna till igen. Nu ska vi börja vänja in med bett.

Fred ta det lugnt 4-5 dagar pga vaccinet. Så tanken var att vi bara skulle mysa ute i kohagen. Men Luse var jäätte busig, hade massor med överskottenergi. Så vi busade massormassor. Han stegrade,bockade sparkade bakut och galopperade hoppade runt. Vi hade skit kul, äntligen lekte vi tillsammans!!! Jätte mysig dag kom ännu närmre han.

Lörd hästarna bantar alltså inget hö som vi gett inte bra... hästarna är hungriga märks på Luse han kommer inte fram till mig knappt måste möta han en bra bit.
Red ut tillsammans med Frida, repgrimma på. Svår att styra, ömmade en del men kunde allfall gå på grus bilvägen. Blev mest skritt, men travade en raksträcka och galopp där med. Tappat galopphjälpen måste övas på! Vi hade jätte mysigt och Frida ramlade av när hennes häst hoppade över diket hahhah... Luse skulle härma henne hela tiden så han hoppade också men jag höll mig kvar. Dem är riktiga vänner står och kliar varandra, söta hästar. :) Men det roligaste av allt vi klarade att gå hem själva från jaktstugan! :D Han gick rakavägen hem bara lite spänd.
På stallgången kissade han och bajsade två gånger... jobbig!

Idag sönd. Fixade bara hagen, byggt ut till Pippi och Lus där dem ska gå sen. Killen fick vila, gjorde inget eftersom han sprang som den dåre i hagen efter att hans tjejer lämnat han några minuter. Han blev jätte ledsen, sprang och gänggade hela tiden så var ingen idé att ta ut han när dem var tillbaks.

Dem första bilderna på Lucifer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar