måndag 5 juli 2010

4 dagars inlägg

Kort om de senaste dagarna...

Har varit för varmt de senaste dagarna, så i fred fick Luse vila. Fixades lite på hans hovar sen hade vi lite grillkväll i stallet.

I lörd skrittade vi ut en kort sväng med några från stallet. Blev barbacka med hacket fungrar bra. Fast Luse var inte så lyhörd utan skulle lukta på de andra hästarna som vanligt...
Han ömmade en hel del också på vägen, beror säkert på klöverna. Hela hagen är full av klöver just nu.

Igår trodde jag vi skulle få börja om på ruta ett igen då han inte kom fram till mig i hagen. Så skickade iväg killen men han sprang över allt och ingenstans, så fort han såg mig bytte han ställe och dum som jag var följde jag efter. Men efter ett tag när jag stannade upp så kom han och gick snällt med in löst från hagen. Bra det, så han busade säkert med mig.

Blev uteritt tillsammans med Frida och hennes häst Tidella. Vi red mot Hållsta skogen, hade bomlösa sadeln som Luse verkade trivas bättre i.
Uteritten vart så bra, Luse var skit fin han häpnade mig ännu en gång ;)
Vi klarade av att galoppera en hel rak sträcka i full fart och i traven gick han även i form ett par steg. Han börjar få upp kondisen och bärigheten med det ett bra tag kvar ändå han orkar inte speciellt mycket. Blev även en del arbete i backar och sen klarade han av att gå först en bit. Avslutades med att gå ner till vattnet men hästarna föredrog att stå och klia varandra.
Lill killen var dyngsur och helt slut i värmen stackarn.

Idag blev det bara gos i hagen hann inte göra något med honom då jag fixade i hagen och till hästarna istället. Hans humör var allafall på topp, gosig och glad!

Ska försöka få någon att ta lite kort och filma arbete någon dag!

1 kommentar:

  1. Va de du som hade kommenterat på min blogg haha? :) antar de.. så skriver svar till dig (a)

    Har funderat på de, men tror inte de. Asso kände mig inte så välkommen på hökis..

    SvaraRadera