lördag 24 juli 2010

Lång stall dag

Lång stall dag... 12.00-20.30 - Helt slut!
Fixade en hel del i stallet idag, mockade skjulet vilket blev 8 kärror...
Har fixat egna rep nu, köpte rep och hakar på öb. Så nu har vi långrep ca 6 m, ett kortare, reptyglar och halsring. Om jag hade beställt allt detta hade det nog gått på över 1000 men nu blev det bara ca 200. Super köp ;)

Både jag och Killen var på fel humör idag för att hitta på något. Men ändå så red jag och ja det gick inge vidare. Sökte sig allafall neråt i skritten idag. Men mestadels arg.. Så vi lägger klassiska ridningen på hyllan ett tag. Nu ska vi jobba mest på marken, rida ut och ta något pass på banan och göra roliga grejer. Allt för att han ska få upp motivationen och jag med! :)

Imorgon blir det kurs i Akademisk Ridkonst i Sala, med två teori lektioner sen två ridpass att kolla på. Ska bli suuuper kul, AR ska jag och Killen hålla på med i framtiden när inridning och allt är klart.

Bild från Strömsholms tävlingarna från Showbanan - AR. Barfotahästen i levad. Lärde mig mycket av att bara kolla den lilla stunden, vill lära mig mer arbete på marken i AR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar