torsdag 1 juli 2010

Fina killen

Underbar dag med Lucifer!

Började med att ta lite på hovarna... fast jag blev helt slut orkade nog bara en hov "ganska" ordentligt. Hhaha! Började då tappa tålamodet och han med så lika bra att sluta!

Vi gick ner i kohagen, tanken var att det skulle bli lite ridning men vi busade istället! Ojj vad han gjorde mig glad idag, fick se den nya sidan ännu mer. Idag visade han verkligen att han gillar och accepterar mig.

Linade i gräset och körde cirkel game. Han tyckte allt var super kul, gjorde glädjehopp och var i full fokus på mig. Föll in i galopp när jag bad och inkallningarna kunde jag även vandla om till byta varv idag! Ibland busade han med mig och bytte varv, busen. ;)
När jag manade på han så visade han stolt upp sig och gjorde lite spansktrav.
Glada killen ville gärna mysa massor idag hela tiden ville han in och ha det mysigt.
Vi körde även hoppa diken vilket han uppskattade massor.
Vilken dag båda han och jag var överlyckliga, idag blev vi riktiga vänner!

Fick kolla masken svaret igår, visade sig att killen hade mask! Vilket var skönt eftersom manen börjat försvinna plötsligt. Så dags för avmaskning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar