torsdag 8 juli 2010

Onsdag

Blev uteritt tillsammans med Frida och Tidella mot kvällen.
Luse var super lugn vid borstningen och allt, kan inte tro att för knappt en månad sen kunde jag inte ens lämna han själv där en sekund och han kunde inte vara själv någonstans, helt annan häst nu.

Började inte alls bra idag! Satt upp på Lus vid stallplanen själv och tänkte skritta framåt några meter för att se ifall Frida var på ingång men det gick inte...
Luse var så arg han sparkade och små stegrade för att få av mig fast jag knappt bett honom om något, när spöt las på lätt blev det bara värre. Då kom han igång och han gav sig inte. Blev så trött på han, hade bara lust att slänga ut han i hagen igen.
Blir så trött på han när han ska protestera och nu när han fått upp kondisen så tar han i massor i sina bakutsparkar inte kul!

Sen kom allafall Frida och Tidella Luse fortsatte med det dåliga uppförandet men sen slutade han och det var som ingenting, provade lägga på spöt men han var super glad ändå. Vi red till Hållsta skogen och red en hel del backträning i långa och branta backar. Luse var så jävla fin idag!!!
Allt det dåliga försvann och han gjorde allt jag bad om och han tog även galoppskänkeln idag för höger galopp och vi galopperade massor flera gånger på raksträckan och han tyckte det var super kul. Luse klarade även att gå först i backarna, själv i backarna utan Tidella och först på vägen hem och även trava först.
Duktig kille, blev förvånad ännu en gång haha.
När vi travade av sänkte han sig även neråt framåt, blev så glad nu är vi på rätt väg.

Duktiga, fina killen! Helt slut efter turen, spolade av sen gick vi ner i hagen till deras "rullplats" bad honom rulla och det ville han efter ett tag då han inte fatta varför jag höll i men sen stannade jag upp han och gav han godis. Alltså tränade vi början till ligg att han ska bli säker och lita på mig att våga ligga ner vilket han inte gör än. Men med träning efter varje pass så här kommer det nog gå i slutändan.


Kommer fler bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar