fredag 9 juli 2010

En förändrad livsstil genom budskap..

Natural Horsemanship och trickträning är inget magiskt, det är en livsstil, en naturlig livsstil.

Jag vill behandla min häst med respekt och kärlek, jag vill inte tvinga honom till något han inte vill, han får ta den tid han behöver.
Vi ska en dag bli ett tillsammans det ska inte finnas något stopp, det ska vara magiskt, vi ska vara bästa vänner.

Det är mitt mål och min livsstil!
Och genom att just behandla honom för vad han är skapt för och vad han egentligen är, tvingar jag inte in han i en bur eller sätter på han skor. Eftersom han inte kan säga sin smärta utan bara visa den för mig. Vet jag vad som är bäst och det är han som lär mig. Jag ska låta honom leva naturligt och inte sätta mitt ego framför, genom en naturlig hästhållning. Jag ska aldrig tappa gnistan för då har jag förlorat min vän.

Min förändring är tackvare min älskade bästa vän Collo. Men hon lämnade mig med ett buskap, sitt buskap. Det budskapet som förändradet mitt liv och mitt tänkt, som öppnade nya dörrar för mig. Ett budskap som är min nya livsstil.
Det är svårt att inte tänka tillbaka, hur jag kunde gett henne så mycket mer och så mycket bättre idag nu när budskapet har tagit fast.
Jag kommer aldrig släppa henne eller hennes buskap, då kommer jag aldrig kunna förlåta mig själv.

Jag älskar dig min fina saknade vän <3




1 kommentar: